• Cycling news

Armstrong reaches settlement with Sunday Times

ESPN staff
August 25, 2013 « Live County Championship coverage | Chartbeat test »
Lance Armstrong admitted to doping during an interview with Oprah Winfrey © Getty Images
Enlarge

Lance Armstrong has agreed a settlement with the Sunday Times after it sued the disgraced cyclist for approximately £1 million, the newspaper has announced.

The newspaper launched legal action to recover costs and damages awarded to the American relating to his own libel claim, which was settled in June 2006.

Armstrong sued the newspaper after it printed an article in 2004 which contained allegations regarding performance-enhancing drugs. The 41-year-old was awarded a £300,000 damages and the newspaper also paid over £720,000 in legal costs.

However, following an investigation by the United States Anti-Doping Agency in December last year, Armstrong was stripped of his Tour de France titles and all other results, and handed him a lifetime ban from the sport.

In January, Armstrong then admitted during an interview with Oprah Winfrey that he had used performance-enhancing drugs in each of his seven Tour de France wins.

The Sunday Times sports editor Alex Butler confirmed in an article: "Last night The Sunday Times announced that it...had 'reached a mutually acceptable final resolution to all claims against Lance Armstrong related to the 2012 High Court proceedings and are entirely happy with the agreed settlement, the terms of which remain confidential'."

© ESPN Sports Media Ltd
Close